04 November 2014

superboy turns 4

my SUPERBOY is 4!!

alhamdulillah.. this cheeky lil boy of mine turns 4yo last saturday 01112014..

dah lame tak citer psl anak teruna aku ni... sejak ade adik ni, dia dh terpinggir skit...:p hehhehe..... kurang kasih sayang..eh!..salah2,...kasih sayang masih sama... tp PERHATIAN yg kurang.. kesian dia... mmg ade 'middle-child-syndrome' skit mamat KPOP ni.. tu la....dulu manja sgt dgn mama... breastfeed lama.. berkepit je keje nye... ni biler dah ade adik mane blh nk berkepit dah.. kdg2 dia buat la perangai manja dia tu... dtg tido atas riba la (even tho adik tgh menyusu ni..berimpit la!!).. mintak kiss la... tanye 'mama tak sayang IQI ke?'... alahai... kesian betul!!.. tp dlm manja nyer tu.. NAKAL nyer subhanallah!!!... BOY kan??.. nakal dia tu lain mcm.. suka ngusik kakak.. tp biler kakak usik dia, dia MERAUNG!!.. pantang kene sikit... dah merengek... merengek skit2 xpe jgk..ni dgn SUARA KUAT dia tu!!.. masyaAllah... blh hilang kesabaran dibuat nyer!!!... memang mencabar betul... gabungan zara&qiqi tu mmg kdg2 malu aku nk bwk ke majlis/kluar bdk2 ni... tak makan saman!.. kita marah - tak jalan... kita ckp elok2 pun tak jalan... haa!!.. nk buat mcm mane??.. cabaran seorang ibu... gitu la...tambah2 plk abah nyer jauh ni... lg la tak cukup perhatian qiqi tu.... org kata anak lelaki mmg akan cari bapak nyer jugak at certain point... hmmm..

sementara nk tunggu dia besar n faham ni, mmg kene byk sabar nyer...  byk bende yg dia blom faham...kalo kita marah2 tu, dia xfaham pun apsal kite marah... kt zara pun aku slalu pesan, jgn marah dia sgt kt qiqi sbb dia blom faham...yes!..kakak sangat garang n kasar biler dgn qiqi...kdg2 kesian aku tgk dia debik bdk tu... dah kene kacau.. marah la kan..or biler qiqi xfaham ape dia nk, kene marah jgk...kesian qiqi...


 itu citer psl perkembangan dia yg tak berape nk kembang sgt lagi... :p  yg elok berkembang nyer??..
- dia dah pandai baca alfatihah.. n tau step2 dlm solat.. berkat solat tiap2 hari kat skolah dia.. alhamdulillah... bacaan2 pun dia blh dah... tp aku tau dia hafal je tu...dia tak tau pun ape yg dia baca.. :p
- 80% potty trained!.. tak pakai pempes dah except time tido malam je... so far dia xpandai lg nk bgn tgh mlm g kencing..tiap2 kali bgn tido mesti pempes basah... so...selagi itu..kene la pakai pempes... n oh!...berak pun nk kene dlm pempes!!...  ni dia yg insist!!... dh byk kali pujukm tp still nk berak dlm pempes... separuh nyawa aku or abah dia tahan nafas masa nk basuh bontot tu!... giler busuk!!!.. hish!!.. *facepalm*

...selain dr itu...errr.. hmmm..peminat tegar upin ipin/boboiboy/frozen(ni sbb ikut kakak)... he still minum susu dlm botol...errr...ape lg eikk? tu je kot...tak leh nk fikir dah...nnt la aku tambah...

ok la...last but not least.. mama nk ucapkan HAPPY BIRTHDAY utk anak kesayangan mama ni... mama mintak maaf kalo mama slalu marah2/babab iqi... semoga iqi cepat besar n sihat n jd anak yg soleh.. jd adik yg awesome utk kakak zara.. n abg yg best utk baby lea... kurang2 kan la skit notty n manja tu yer...hehehhe...   in sya Allah...


0 comments:

Post a Comment

 

my crap Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template