31 December 2012

kekasih baru

*ok2...i dun really plan nk buat entry ni...but d tot of not having any entry for this month buat aku rasa TERPAKSE nk update... so, here it is...

lebih kurang pkl 5pm ari sabtu 29/12/2012 ari tu...otw balik dr kenduri umah nanee, kami pi honda usj (yer,mmg plan pun...xde mende seprais nyer).. masa tu hujan renyai2... tiba2 sampai dpn honda tu trus nmpk 'si dia'.. trus mulut cakap 'KEKASIH BARU!'...hehehhehe...hubby pun senyum jer... dek kerana anak2 tido dlm keter, hubby je turun dl... g check2 keter tu.. aku yg dlm keter ni, even mmg rasa tergedik nk tgk kekasih baru tp tiba2 rasa sebak plk sbb nk kene letgo kekasih lama..

ni dia kekasih baru saya

dlm 15min lps tu, aku gerak anak2 bgn...trus masuk kedai... masuk keter baru... chong(Salesman) bg briefing psl feature2 kt dlm keter tu...ok la...canggih la dr city.. n ade ECON mode....utk safe minyak... good la...hopefully blh jimat skit lps ni...maitenance pun free sampai 100K km kot...

lps selesai briefing, aku kene sign2 segala doc..  then hubby g pindahkan brg2 dr wish.. mmg pagi tu kitorg dh clearkan brg2 kt dlm tu.. siap aku suh dia angkat sumer seat2... mane la tau kot2 ade brg jatuh ke.. esp rantai tangan aku yg hilang ntah ke mana tu... huhuhh..:'( 

dh slesai sign2...kitorg pun kluar... makin sebak la aku bile pi kt kekasih lama tu... i said 'bye2 sayang'.. usap2 dia skit..tgk2 ape yg patut.. then hubby plk dtg.. bile aku dgr dia ckp 'thanx for ur service..' makin merudum jiwa aku ni... sedih plk rase nyer... even pakai xlama...xsampai 3thn.. tp memory dia tu kuat betul... dl mase 1st car iswara tu pun xde la sentimental sgt mcm ni..(mayb factor usia gk kot!haha!!)...
before i say good bye

kekasih lama..tq sayang..u've mean a lot to me&family.. u'll be missed...

kenangan paling bermakna ngan kekasih lama ni: aku eksiden... alaaa...yg aku langgar mamat motor sampai dia terbang kt cermin dpn keter n jatuh golek2 tu... haaa... n biler diingat2 balik kenangan mase 1st time dpt keter ni dl... mcm LOVE AT 1st SIGHT... aku still ingat, hubby tak citer byk pun psl nk amik keter ni dl...skali nyer ari ahad(xingat date)..malam...dia bwk balik keter ni... since esoknyer aku nk kene bwk keter tu g opis, so dia suh aku test drive mlm tu jgk..keliling taman je pun... tp mmg mcm senang je bwk keter tu...walaupun beza keter tu ngan city mmg jauh, tp rasa mcm best sgt bwk keter tu.. even size dia jauh lebih besar.. gear kt dashboard..handbrake kt kaki.. tp aku rasa selesa.. mayb sbb size besar n dia berat skit, aku rasa selamat.. rasa mcm stabil... kalo city tu, tarik stering skit dh rasa mcm melayang...

hmmm.. so?mesti korang pelik apsal kitorg nk jual keter ni kan?... well... aku rasa korang patut tau sejarah nyer dl.. actually, kitorg tak plan sgt pun nk amik/pakai keter besar ni.. tp since paksu nk jual dgn price yg blh tahan murah n memandangkan condition keter tu masih tiptop, hubby setuju nk amik... register atas nama aku.. mase amik tu no.plate dia WND6006... then kebetulan xlama lps tu no AHH kluar...so, trus register kt keter ni...mayb tu yg buat aku lg sentimental kot...kira this is MY CAR...sbb my name & my no.plate.. :p

tak lama lps pakai tu, aircond dia start buat hal... kejap2 panas..kejap2 ok... dah tukar segala kompresor sumer pun tak jalan...dh mcm2 kedai kitorg pegi... dh BERIBU2 abis utk fix hal aircond tu tp still sama gak.. aku teringat, ade skali mase balik kg..raya.. dgn jem nyer...tgh2 ari buta..aircond buat hal!!.. berpeluh2 kitorg kt dlm tu...dh mcm sauna!!.. mmg dugaan betul.. mase kluar lunch ngan geng2 opis pun sama gak...depa pun dh rasa kepanasan nyer...

so, sbb tu la.. hubby suggest we get a NEW..low maintenance car.. mula2 mmg idaman la nk amik keter yg se'size' ngan wish tu.. cdg nk amik stream rsz tu..mmg cantik...tho dia kecik skit tp kira sepupu-sepapat la kan.. tp PRICE nyer...tak mampu mak!!.. yg dlm budget, keter2 set civic ni jer..kira DOWNGRADE skit la.. ade gk la shortlisted keter lain..mcm mazda3 ke.. tapi sbb kitorg ni jenis berkira skit..n play safe... we end up amik civic baru ni..kalo ikutkan aku, xla berkenan sgt design dia...i prefer d old civic...lebih sporty.. tp xpe la.. n kalo amik keter mazda tu mcm rugi skit...sbb 2ndhand value dia lebih murah..n fuel consumption dia aku rasa not as good as honda/toyota... btw,altis pun ade terpikir gak...tp design dia agak oldies... cancel la... :p n hubby ade ckp, kalo ade rezeki..lg 2-3thn..mayb blh upgrade balik amik 7-seater car..insyaAllah... :)

keter dh kurus...tuan dia biler lg???... :p


depa tgh bukak platik!! :p



hmmm....tu la citer nyer...kira ade la jgk big achievement utk 2012 ni..dpt keter baru... alhamdulillah... aku sentiasa doa semoga dgn kekasih baru ni, kami sentiasa dilindungi ALLAH... dan dipermudahkan segala perjalanan kami terutamanya utk mencari ilmu&mencari rezeki yg halal..dan mengeratkan silaturahim....jauhilah kami dari bala bencana dan sifat riak&takabur... insyaAllah... amin ya rabbal alaminn...

1 comments:

  1. fuyyo kete baruuuuuu hehe....bye bye kete lama. mesti kete tu syedih huk huk

    ReplyDelete

 

my crap Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template