01 May 2009

our short-balik-kg trip

amacam?? comei tak model jepon kat bawah tu?? heheheh...

ok2... 1st kiter citer pasal or short trip balik kg last wiken.. apsal xbalik this long wiken instead??.. haaa.. sebab nyer... 1. mak hubby xde wiken ni... dia pi kursus.. 2. last wiken(25/4) b'day dini.. so, blh la celebret skali.. :)

mcm biase jumaat mlm lps opis br bertolak.. jalan pun lengang je (xmcm ari ni, td dgr radio hiway sumer sesak!! org nk balik kg).. pkl 1.30am kitorg dah sampai bertam.. dini was initially tido.. zara too.. tp terbangun gak.. biler dah 2-2 sikecik tu berjumpe.. xtido la jawap nyer!!!.. jenh mak n abah melayan.. sorang nk susu, yg lg sorang pun nk susu.. sorang nk biyak, yg lg sorang pun nk biyak(pdhal dia nk main bath tub dlm bilik air tu je)... sampai pkl 3pg br tido!!... adoiyaiiii...

saturday was quite bz to prepare for d makan2 that evening... mak n abah ajak jiran2 mai mkn.. kecil2an je.. xde khemah pun.. letak meja+kerusi kat porch je.. end up ramai la plk yg mai!!... meriah betul... makanan pun mostly abih la.. menu2 nyer: mee kari+pulut kuning+karipap+roti jala+kuih badak(ni mak order) + bubur pulut itam + nasik impit kuah kacang + rojak buah + kek(buat sendiri)..


ni zara tgh khusyuk tgk hindustan...
d jiran2
b'day kek.. mak buat sendiri ni tau!!..
dini n zara lepak2 lps penat layan guest
sesi bukak hadiah..
our present for dini
rase mcm nk cubit tak?? :p
ni la budak2 yg sat baik.. sat gaduh.. sat gelak.. sat nangih..


sunday, lps bekfes n bersiap2 kitorg pun balik.. ekceli xplan nk balik awal(+singgah kuale sbb br je balik ari tu).. tp sbb nk pi pekena CHARKUETIOW, kami kuaq awai la.. tp malangnye by d time sampai kat pasar sbrg.jaya tu kedai tutup daaaaaa... adoiiiii... kuciwa nyer... mane ade kedai CKT lain yg bukak pagi2 (dah tgh ari sbenar nyer) ni... anyway, we decide to singgah taiping.. pekena ciken cop yut sun bg mengubat kekuciwaan... malangnyer sampai dpn yutsun,TUTUP gak!!!!.. rase nak nangih tau!!!... dek sbb perut mmg dah lapor, kitorg pegi la d0li... mkn kuetiow grg + nasik ayam.. dah le lembab giler!!!

lps dah kenyang kitorg balik kuale.. dpt la rest kejap + sembang2 ngan mama... pkl 5.30 kitorg bertolak balik.. tp singgah bt.gajah dl.. opismet hubby, man nk tumpang.. dah alang2 nk magrib, lps smayang br kitorg bertolak ke kl.. sempat la singgah tapah beli jambu+kuah rojak... hehehhe...

mase balik tu br perasan ade bende ni.. ala2 h0liwud la tuuu.. ipohwood... huhuh..



closeup!

0 comments:

Post a Comment

 

my crap Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template