23 February 2007

dah abih holiday??



ari ni mmg blh dikire sbg ari-mkn-gaji-buta aku..hehehe... since morning sampai la skarang xde kejer yg aku buat.. oooppss... td ade la skit..wat testing.. 5minit je...:p the rest of d day???.... blog-hopping... hehehhe... actually dlm 3 ari ni jenuh dah aku meng-blog-hopping... kejer tak la byk sgt.. i simply drag2 sampai la ke ari ni.. kalo ikutkan sehari pun blh siap...:p pagi n lunch time td sempat tido lg dlm opis nih...org lain xde...kuar mkn...yg al-kafirun plk sumer masih ber-gong-xi-fa-cai....

so,biler dah wat entry ni makne nyer aku dah xde tpt meranik lg nak di-blog-hopping-kan.. and actually raser mcm nothing much to story-d-mory oso.... anyway, ni ade post-mortem skit psl what have been happening this past 1 week....

my precious lil one
remember last week i complaint talk about s(he) being so senyap???.. well... this week sayang mama ni teramatlah active nyer... moving n kicking.. until sometimes i adoi-ing myself... sometimes can even see d movement from outside!!... ish3... kuat sungguh baby ni yer... maybe s(he)s enjoying d good space inside there... doktor pun ade cakap ari tu, baby at this age mmg sgt active coz ruang utk dia bergerak masih byk... later on biler baby dah bertambah besar, pergerakan dier terhad skit sbb xcukup ruang... hehhehe....bergerak la sayang....enjoy ur self..u happy...mama laaaaagi happy... :) tp kalo blh jgn la tendang kuat sgt kat bladder mama... u make me wanna wee-wee...:p sometimes sampai leka tgk dia bergerak... raser geli pun ade... :p aahhhhh...4months to go..can't wait till d day i can hug u in my arms... :)
me @ 5th month...pict taken @ hubby's ofis...

d in-laws visit
alhamdulillah...everything went well...abah, mak n little miss dinie arrive dlm pkl 8.30pm sunday nite... i was kelam kabut cooking for dinner... lps salam2 aku sambung balik masak... ala kadar je.. kurma ayam, sayur campur n telur dadar... xla sedap sgt tp xla xsedap plk kan..blh la ditelan... n yes... nasib baik ade fifi tlg aku kat dapur tu.. kalo tak pkl 10mlm pun xmkn lg in-laws aku tu... heheheh... :p lps dinner, i serve teh-o n pudding yg aku try wat d petang p4... sedap tau...(saper lg nak puji kalo bukan diri sendiri..:p) hehehe...:p hopefully depa kenyang la... n tido nyenyak.. tp kesian la.. bilik rizal tu nyamuk byk n panas...

d next morning i wake up b4 8am... msk nasik lomak+ sambal udang(1st attempt!)+ ikan bilis goreng + telur rebus... by 9.30 siap!! hehehe...sorang2 aku masak.. alhamdulillah sumer sedap....(ayat pujian lagi..:p) hehehhe.. lps bekfes lepak2 jap.. main ngan si kenit tu.. kesian dier kene gigit nyamuk smalam... fifi plk keboringan.. dah le xde tpt nak lepak..kesian dier... :p pkl 12 aku start masak for lunch.. with fifi's help... menu nya: ikan senangin msk tempoyak + ayam msk madu + sayur sawi... wallah!!!... took me almost 2hours k!!... lps masak tu baru la aku mandi n smayang... then baru makan.. hopefully diorg xla lapar sgt sbb pg td dah mkn nasik lemak.. my tempoyak cukup pekat n pedas..but still ade raser manis nyer... ayam keras skit sbb terlebih goreng... :p sayur tu wat sup je... sumer org mkn bertambah... alhamdulillah... :) ptg tu dlm pkl 4++ kiotrg kuar (except fifi n rizal) g putrajaya, umah mak ndak(adik mak). sajer melawat.. i din do much oso.. duduk n makan je.... serik aku nak tlg basuh pinggan pun coz last time aku dtg, aku tlh eksidently pecahkan gelas dier...huhuhuhuhu...sungguh lah malunye diriku ini... : pkl 7pm we all balik umah... abah dah pesan dlm keter td, mlm ni xyah msk ape2... dier dah kekenyangan... phewww...*lap peluh* i just masak nasik je... terlembik la plk... lantak la... hehhehee... b4 tido tu konon nyer sajer la offer kat mak nak try la menidurkan si kenit tu...tak berjaya!!!.. both me n hubby pening xtau nak wat mcm mane nak bg dier tido... siap hubby ask me back 'sumer baby mcm ni ke??' hahahahaha...mcm mane la nak handle anak sendiri nnt...:p last2 hubby antar si kenit kat mak... heheheh... hari yg sungguh memenatkan... kaki pun naik bengkak berdiri kat dapur lama sgt....
melayan cik dinie...ni dah pkl 12mlm tau!!! chicky betul la si kenit nih...


d next morning terbangun lmbt skit... dengar mak dah sibuk kat dapur.. mmg smalam dia dah bg tau nak masak nasik ayam today for brunch... so, lps gosok gg n cuci muka, i help mak... sambil2 tu tgk gak cara dia wat nasik ayam.. last2 biler dah masak mak suh aku potong ayam... alamak!!...ni yg lomah ni... sampai separa hancur aym tu jd nyer... ish3.. failed betul la aku nih.. sungguh memalukan... *blushing* lps brunch, depa bersiap2... aku as usual la.. too early to mandi.. so, by d time nak salam2 mak mase nak balik tu, agak2 nyer ade la kot dier tercium menantunyer yg masham xmandi ni... gasak la!!! ...hahahahhaha.... :))

d rest of d day we just lepak je... lunch pun pkl 5.30pm.. nasik ayam again... hehehhe... fifi pun dah balik td bas pukul 2.30pm... thanx fi... sori la sbb byk buli fifi yer... hehehhe..kalo fifi xde, mati la k.lang sorang2 masak kat dapur tu... n thanx sbb tlg kemas umah k.lang... n sori sbb xsempat nak bwk jalan2... i luv u sis!!! ...muuaahhh... i got a special kiss too from hubby...'thanx sbb masak mcm2 utk parents sy..' no problem yang, my pleasure...:)

there goes my 4day long holiday...tiring... but ok la... puas ati... :) malas giler nak gi kejer... can't wait till wiken... :p

p/s: sungguh boring entry ini tanpa gambar... i should take pict of my masakan2 tu la next time... :p

0 comments:

Post a Comment

 

my crap Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template